sminkofanten

Alla inlägg den 7 april 2014

Av Almighty - 7 april 2014 13:12

Äntligen har jag fått tummen ur och gjort en fin liten bildserie hur jag lägger min ögonmakeup! :)

Tillägnad min kära vän C.R ;)


(Ögonbrynet har jag redan fyllt i.)


  

1. Endast foundation på.

2. Primer över hela ögat + under fransraden och i ögonvrån.

3. Använd en lite hårdare ögonskuggsborste och lägg på mörk brun skugga, ungefär som ett v i utkanten av ögat.

4. Sudda ut dom värsta kanterna med en lite fluffigare, mjukare borste. 

5. Lägg en ljus brun eller beige skugga på själva locket. 

6. Sudda ihop färgerna så att kanterna försvinner, du kan även lägga den ljusa skuggan över den mörka upp mot brynet för att få en jämnare övergång. 

7. Lägg den mörka skuggan ca 1/3 av ögat längst ur på nersidan ögat. 

8. Sudda ut den så kanterna inte syns.

9. Lägg en ljus skugga (gärna skimrig) i ögonvrån och resterande 2/3 av ögat och sudda ihop med den mörka skuggan. 

10. Lägg en ljus concealer under ögonbrynet för att ögonbrynet ska lyftas lite och att man får ett lite piggare uttryck.

11. Lägg eyeliner längs övre fransraden.

12. Lägg på mascara.

13. Avsluta med en vit kajal på vattenlinjen för att få ett lite piggare och mer färdigt resultat!


Jag använde Isadora 83 Creamy Coffee Matte palett, den ljusbruna och den mörkbruna, även Make Up Store MS Touch i ögonvrån och under ögat. Primern är Make Up Store Eyeprimer tinted. En MOTD kommer upp på denna framöver och där står allt jag använt! :)

Ovido - Quiz & Flashcards