sminkofanten

Alla inlägg den 25 februari 2014

Av Almighty - 25 februari 2014 17:45

Enkelt men ändå en liten touch av färg! :)

Den blåa eyelinern är en ögonskugga från Pierre René (nr 149), som jag blandat med vatten och målat på med en eyelinerpensel, precis som med en cake eyeliner. :) 

Personligen tycker jag att skuggorna från Pierre René funkar perfekt för detta ändamålet! :) Brukar ligga runt 40 kronor styck också, fina priser! ;)

 

Face

Tikei Mineralfoundation N1 +N2

Isadora Perfect Coverstick 01 Light

Make Up Store Microshadow Smog (shading)

Isadora Snow Glow Powder (highlighter)

Brows

H&M Eyebrow shaping

Make Up Store Cover All Mix (ljusa)

H&M Brow fix

Eyes

Pierre René nr 149, ögonskugga

Loreal Miss Manga mascara

Isadora Inliner Kajal 50 Satin White

Lips (nedre bilden till vänster)

Läppstift Isadora 54 Frosted Plum

Av Almighty - 25 februari 2014 10:45

Som ni kanske såg på mitt tidigare inlägg (om CC Cream) så har jag ärr i mitt ögonbryn. Detta är nåt jag själv tycker är sjukt irriterande och måste därav alltid fixa mina ögonbryn om jag ska visa mig offentligt. 

Tänkte visa skillnaderna/steg-för-steg hur jag gör för att fylla i ögonbrynen. :) (bilden är bara på det med ärr dock :)


 

1. Hur det ser ut utan att jag gjort nånting. :) (endast foundation är lagd.)

2. I mitt ärr har jag lagt ett streck med H&Ms ögonbrynspenna i färgen Dark Brown.

3. Lagt H&M's Eyebrowshaping med den mörkbruna färgen med en sneställd pensel över/längs hela brynet. 

4. Hela sminkningen klar! (Glömde bort mig lite, haha) Här har jag haft H&M's Eyebrowfix för att få håren att ligga still och även lagt en ljus concealer under brynet för att ljusa/pigga upp och få brynskuggan mer jämn. 


Några frågor? :)

Ovido - Quiz & Flashcards